MITT VITA BJÖRKEBO-En värld fylld av LIV!

fredag 2 september 2011

September och fredag!

Go Förmiddag!

Idag är det mulet och SVALT i Dalarna.
Vi har redan hunnit in i september månad.
Tycka va man tycka vill om det..hmm
Lätt att konstatera att sommaren går för fort iallafall.
Som sagt jag älskar hösten..,men man vet ju vad som komma SKALL...
...och det e ju DET som känns så hemskt....PHU!

Nu har man ju lixom automatiskt hamnat mera INOMHUS..
,,och så kommer det ju att fortsätta.
Sååå då börjar genast inredningsådrar GRO på NYTT!!
Jag VISSTE det ;)!!


Nu när jag fyndade den/ DOM underbara köpmanna diskarna (30 spänn) ,
så satte det stora ideer och tankar i mitt huvud.
Vi behöver ju MASSOR med extra utrymme i vårat plutt kök.
Så den ena vill vi ha in dit iallafall..
men innan den/dom e klara återstår ju en hel del arbete...
Dom e charmigt slitna på vissA STÄLLEN..OCH alldeles för SLITNA PÅ ANDRA..
SÅ vitt LÄR DET BLI...
Lådorna e så roligt gjorda..så att det e glas längstfram på dom..sedan är det som ca 10 cm
uppehåll tillshela lådan börjar om..
Så det e som ett litet tittskåp i varje låda....som kan skvallra om vad som ligger i ..HÄFTIGT!
Nu e det ju gråmålat i alla fack....
Tänkte direkt att man lär ju måla dom vita...
fast nu kom jag på..,att om hela möbeln ska vara vit..så kanske det e fint..,med grått där??!!
Hjälp mig!!



Ja ni förstår va??!!!!
Häftiga eller hur...Tänk när det e klart å man kan lägga nått fint i varje sådant fack..
Gryyyyymt =).

Men sen var det ju det här oxå...
Dom här och flera namn står ju märkta på oxå...lite charmigt i sig....
men nog bör jag väl måla om "pjäsen" ?!!

Ja nu har jag satt ER i funderingar oxå..det känns BRA ;)..
Kom med era tankar och ideer e ni snälla....

Pussen ANNA

7 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Låter spännade vad du hittar på av det skåpet...
Kraam
Sanne

Gela sa...

Men ääääntligen fungerar det allt som det ska här på bloggen. Höll andan när jag skulle lägga till dig bland mina inredningsbloggar har ju försökt så många gånger tidigare men ej fått det att bli men nu yippiii nu är du där!!!! Nu skall jag surfa runt här på din blogg lite ha en riktigt fin helg!!!!Gela

Hammarsbacken sa...

What???? 30 spänn. Suck, varför hittar aldrig jag något sånt??? Jag tycker du ska måla den vit. Det kommer bli så himla snyggt. Det gråa på lådorna kan du väl behålla så länge. Det går kanske att måla senare om du skulle vilja det. Lyckliga du. Jag är inte ett dugg avis...... Kram Sonja.

Stina sa...

Grått och vitt är snyggt ihop. Det kör vi mycket med här hemma med en blandning av svart också.
Kram Stina

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Så roligt att du vill vara med i min lilla utlottning :) ha en skön helg, kram

Vita Falkens Lantliv sa...

Hmm jag tycker självklart den ska bli vit! Jag tycker du kan ha dom grå inuti först och se om du blir nöjd, annars är det väl bara att måla över;)

Kram Susanne

zockervadd sa...

Du kan snoka upp fynden du;-)
Jag röstar på vitt...Men de gör ju jag alltid;-) hahaha
KRAMAR