MITT VITA BJÖRKEBO-En värld fylld av LIV!

tisdag 14 maj 2013

Ingenting är omöjligt...
 
 
JAG är ingen PLUGGHÄST..

Men jag har lärt mig, att det är helt fantastiskt att lära sig nya saker.
När jag var mitt emellan två st jobb , och samtidigt blev gravid och mammaledig x 2,så var jag oehört trött på ,och helt ointresserad av att sätta mig i "skolbänken igen.
Men med tiden efter mamma ledigheterna,så insåg jag ,att om jag ska utvecklas,bör jag nog insupa mera NYA kunskaper.
 
Jag sökte en lärlingsutbildning inom HANDEL på komvux.
Den pågick i 42 veckor.
Jag fick både stå i BUTIK och sitta i skolbänken.
Där utvecklades jag enormt.
 
Växte som människa.
Nya kunskaper kan aldrig vara fel.
Vad än dom handlar om.
 
Jag gick ut med toppen betyg,men då handels har svårt att ta in nytt folk,och konkurensen är mycket hård,så hamnade jag mitt emellan jobb igen.
SURT kan man tycka,då man slitit hårt för att nå fram.
Men istället för att bara sitta hemma nu,medans jag söker arbete,så fick jag chans att gå ytterligare en kurs (utbildning ).
 
Självklart så hoppar jag på även detta med öppna ögon och nyfikenhet.
Hjälpen att hitta denna utbildning fick jag via arbetsförmedlingen.
Jag tror starkt på den,och tror att VARJE människa skulle ha nytta utav den.
 
MiRoi
 
Där får jag nu lära mig allt om  min lära om mig SJÄLV!
Personlig inventering!
Jag är i vecka 2 nu,och jag känner mig alldeles upprymd av nyttig information.
Den stärker mig både som medmänniska och att få insikt i hur människan verkligen fungerar.
Jag har redan lärt mig att se annorlunda på situationer som hela tiden uppstår under livets gång.
Att välja vart man vill stå i livet,vad vill JAG?!,för MIG SJÄLV?!
 
Den här utbildningen är en helt annan än den jag läste på komvux,men den kommer att ge mig mera på själsligt plan.
Handels utbildningen gav mig kunskap om handel.
Man kan ALDRIG lära sig för mycket.
 
Nyfikenhet är ett ledande ord.
Att inte ge sig med den erfarenhet och kunskap man redan besitter.
Man kan ALLTID lära sig något nytt,och i mina ögon kan det aldrig vara fel.
 
Jag känner att jag kan utvecklas än mera.
 
Ska söka in på utbildningen som
 
INREDNINGSDEKORATÖR
 
snart igen.
Sist jag gjorde det,var vi för många som sökte,så jag fick stå över ett år.
Och för att få söka in på den utbildningen kräves vana ifrån handeln.
Så vad gjorde jag i väntan på nästa ansökningsdatum?!
Jo jag läste HANDEL på komvux.
Och snart har jag hunnit med ytterligare en utbildning.
Så nog VET jag vad jag vill BLI,när jag blir STOR ;).
 
Inredningsdekoratör och KLOK!
(söt och passande bild lånad från google)
 
 
Jag hoppas med detta inlägg,att ha kunnat få andra att inse hur roligt och spännande och lärorikt,det faktiskt är med nya kunskaper.
Det behöver inte vara extrema utmaningar,men för att vidare utveckla just sig själv.
Vilket område det än handlar om.
För din egen personliga skull.
 
Det kan ju vara för att komma vidare i arbetslivet,men det kan ju också vara "bara" för att komma vidare med dig själv.
Världen är full av KUNSKAPER.
Bara man är nyfiken och öppen för nya utmaningar .
 
LYCKA TILL i DITT sökande.
Det finns massor av utbildningar att söka.
Ta en titt på
 
 
Där finns MASSOR!
 
Nu har jag delat med mig av mina erfarenheter kring nya kunskaper.
Det är underbart.
Sätt farten på nu vettja.
INGET kan stoppa dig,,,bara du SJÄLV!!
 
Kram A!
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer: