MITT VITA BJÖRKEBO-En värld fylld av LIV!

onsdag 31 augusti 2011

Hemskt!

Hej!
Idag har det varit en hemsk dag..
Fy..en sån man bara vill stryka ur almanackan...=(..
Sådana dagar finns tyvärr..=(..

Men men,,jaja,,i morgon är det en ny dag!
Då ska jag ha tjejerna hemma FAST det e torsdag..
Det är planeringsdagar på barnomsorgen...

Så på morgonen åker jag och lämnar Ludwig i skogen ;).
Han ska vandra med klassen...och övernatta i skogen,bland svampar, kottar, lingon och BJÖRNAR!
Om det spöregnar,sa han att jag skulle hämta honom,mohahahha..

Nu på kvällningen när jag städade lite...så fick jag en sak i handen...
Å kolla...Ganska HÄFTIGT tycker jag....

Hur en å samma SAK..


....kan göra sig så olik..och annorlunda..




..beroende på hur och vart den står eller ligger.


HÄR hamnade den sist..och här får den stå kvar ett tag.
Den gjorde sig bra där...i mina ögon iallafall...

Men tänk på det ibland....
En sak kan vakna till LIV igen...,bara  av att den får en ny plats..
Står den kvar på samma ställe förlänge,så ser man den inte till slut...
Ögat blir vant,och den glöms bort.
Näää,stöka runt lite med sakerna emellanåt..och VÄCK DOM TILL LIV!!

Nä nu ska jag g¨å å dröna i soffan efter den här hemska dagen....
Och hoppas som sagt på en bättre i morgon!!!

Kram alla fina <3..

Anna

6 kommentarer:

Anette sa...

Halloj gumman
Usch vad händer lät inge vidare :(
Håller tummarna för att din dag blir bättre i morgon vännen.
Guuud vilken härlig skylt du har ,tycker den passar överallt :)
Ha en myskväll.
Kramar Anette

Anonym sa...

Visst är det märkligt hur saker och ting kan få liv igen enbart genom att man ger dem en ny plats... Jättefina kort och jag tycker nog allt att den passade på alla ställen;)

Önskar dig en bättre kväll och en mycket bättre dag imorgon
Annie

Vita Falkens Lantliv sa...

Men gumman vad trist med en sån dag:( Hoppas verkligen på bättre dag i morgon!
Nog är det så med grejerna, att man inte ser dom till slut. Ingen risk här att dom får stå så länge på samma plats hahaha

Kram Susanne

zockervadd sa...

Trist med en skitdag! Såna är trista när de kommer....
Du har helt rätt med det där med att man måste flytta runt grejerna lite ibland. Blev faktiskt full i skratt för jag brukar ta en grej o gå runt med i hela huset tills jag hittat dess plats;-)
Vi är nog lite småtokiga vi inredningsgalna;-) hehe...
Kram och hoppas du vaknar upp till en TOPPENdag i stället sötis!!!

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej Anna.. Vilken fin skylt :) Vad skönt att din blogg fungerar nu!
Ha en bra kväll, Kram!

Amanda sa...

Lite seg här med att hinna kika alla bloggar.. Men skoj med en ny blogg! Hoppas nu att det funkar att följa dig så jag hänger med i uppdateringarna ;)

Kram Amanda