MITT VITA BJÖRKEBO-En värld fylld av LIV!

fredag 7 december 2012

Jul ,Jul...strålande JUL....

Nu är den på intåg...på riktigt.
Det lixom känns i hela kroppen.
Stämningen lägger sig riktigt ordentligt nu när vi fått ett underbart vinter väder.
Jag tror nog att julen blir vit i år iallafall....
...men i sverige vänder det snabbt,,,så VEM vet?!!!!







Idag är vi lediga...jag och barnen ..så det får bli pepparkaks bakning idag.
Pepparkakshuset får vi spara till helgen.
Men kolla här..min älskade stora syster Marie...HON kan hon!!!
Får se om jag får några "FÄRDIGA"bilder oxå av henne ,,isåfall lovar jag att lägga ut dom.
Såhär typ brukar dom se ut när det e klart..(bild från förra året )
Underbart va?!!!

När vi var små så gjorde våran pappa alltid egna hus oxå...
Så när mina barn blivit "lite" större och jag känner att jag har mera tid,,så ska jag oxå börja göra EGNA och föra traditionen vidare ;).
I år som andra får det nog bli ett fusk hus!?!
För pepparkakshus bara MÅSTE man ha när det är jul.

Har ni några speciella jultraditioner?
Berätta gärna..
Inspiration på hög nivå ;)..

Avslutar nu ..om jag ska hinna med alla dagens "tänkte göra idag" saker..
Vi ses!!!

                                                            Kram ANNA !

1 kommentar:

Elli sa...

Oj oj vilka vackra pepparkakshus din syster kan göra :)heeelt otroligt sånt vill jag oxå kunna göra ju :( men tyvärr så finns inte tålamod till det !! haha
jaaa inte fasiken får snön försvinna nu ellr låt oss få ha en fin vit jul i år :)
Kram på dig Anna // Elli <3