MITT VITA BJÖRKEBO-En värld fylld av LIV!

torsdag 22 mars 2012

The Light

ÄNTLIGEN!


Hej vänner!
Äntligen kommer ljuset,
solen ,värmen,

fågelsången,fjärilarna..
VÅÅÅÅR!!!!

För mig e det här helt klart den bästa tiden på hela året!
Finns inget som kan mäta sig med denna tid!
Idag ska det föreatälla att jag e skolledig...
Alltså jag sitter inte i skolbänken,men har dessvärre massa läxor OCH PROV!
Blä mitt upp i detta måste jag samtidigt söka sommarjobb/ fast till hösten!

Jag har tyvärr inte hittat nån lösning för hur jag ska kunna få till det ekonomiska
till sommaren,så därför mår jag fortfarande LÅGT!
Minst sagt!
Det här var något av det tuffaste jag nånsin behövt göra.
Känns som jag vänder ut och in på mig själv varje dag,och ändå når jag ingenstans.
Det knäcker mig just nu.
Ser så positivt på det som jag kan,men det e tufft.
Igår ringde jag till 20 butiker.ALLA avböjde.
Dom har sina listor dom plockar folk ifrån.
Och DESSUTOM ,så får man höra av flertalet att hade det varit en PRAKTIKplats jag sökt,
DÅ hade det  gått bra!
Vet ni varför?!!!
För då behöver DOM inte betala MIG,utan dom får BETALT för att ha mig där.
Blir så himla less och urlakad på detta SJUKA SYSTEM!

Sålänge dessa praktikplatser finns,så behöver ju inget företag anställa...HUR i hela världen,ska vi arbetslösa någonsin få ett FAST ARBETE??!!

Negg,negg,negg,,,Nä jag e inte bara negg,men va fa,,,,
Lösningen känns finnas långt bort...
VÄLDIGT långt bort.

Så jag sätter mig med en kopp java nu ja...
Pluggar och pluggar,
Njuter av solen och värmen..
Och känner mig LYCKLIG över att det iallafall e VÅÅÅÅÅR!!
Ha en underbar dag alla sköningar!!!

Kram

ANNA



3 kommentarer:

Anonym sa...

Vår här oxå, igår gkorde jag fint på trappan med penseer, påskliljor och narcisser! Så nu är det vår!!!
Kram Syster Yster!

Gela sa...

Men du, en riktigt stoooooor styrkekram till dig från mig. /Gela

m i l l a h . s e sa...

Ååå vad surt med dessa jäkla praktikplatser! Tycker det borde vara förbjudet för företagen att ha (Läs UTNYTTJA) hur många praktikanter som helst...

Kram på dig å hoppas det löser sig för dig!!! (Å mig)