MITT VITA BJÖRKEBO-En värld fylld av LIV!

onsdag 4 januari 2012

Vinnare eller förlorare??

Hej igen!!!

Jag VET,det var INTE igår..
Dagarna bara rusar,,och jag finner verkligen inte tiden =(:
Vinnare eller förlorare??
Jag försöker fokusera på det som e viktigast just nu,
men samtidigt inser jag ju hur MYCKET jag förlorar på det..
Vinnare eller förlorare?
Ja man får väl helt enkelt försöka att finna svaret på det,
det svar som passar mig bäst!
Vinnare..Hmm
Jag får en utbildning!!
Kan leda till arbete?!
självklart är jag en Vinnare...
MEN...
Jag mår inte så bra i det hela just nu..
Hinner inte med min a ÄLSKADE,
hinner inte med saker hemma,
hinner inte med mig själv!
Förlorare!!!

Äh,ja vette 17 just nu..
Men det e oluggeriet som tar min kraft..
Att arbeta är bara skoj,trevligt,sunt FAST det är långa sena dagar!
Men jag har varken tid ORK att hinna plugga som jag borde..
En familj lägger inte ner,bara för att jag ska hinna plugga.
Att hjälpa och finnas ,trösta natta 4 st barn...GÅR inte bara av sig självt..

ja jag vet inte....
Vinnare eller förlorare??!

men jag ger inte upp ,så lätt..
Kämpar på tills jag blir grön.
kanske löser det sig..eller så tar det stop alldeles...
Viljan finns,,,men orken?
Alltså timmarna på dygnet skulle behövas dubblas..om jag ska grejja detta känns det som just nu!


Klagorader??!
Ja ja VET!!
Men ibland e det skönt att bara skriva av sig...
Läs eller strunta i dom!!

Puss å kraaaaaaaaaaam

ANNA

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart du fixar det.Du får helt enkelt "bara" vara lagom mycket av allt just nu. Lite mammma, lite pluggis och lite arbetande och lägga så mycket kraft du orkar på varje sak.
Tänk så nöjd du blir när du är klar, när vi får fira din student. Mamma kommer du ju att vara hela livet!! Många kämpa kramar Syster Yster

Hammarsbacken sa...

Håller med Syster Yster. Du kommer klara det! Du får helt enkelt sänka alla krav lite. Förstår att det är lättare sagt än gjort. Men ibland måste man det för att orka. Tycker du är jätte duktig. Lycka till och ha en bra fortsättning på det nya året.
Styrkekram från Sonja.

Amanda sa...

Snart börjar det bli ljusare ute igen och då brukar energin återkomma! Du fixar det här, trots att det känns motigt :)

Kämpa på och försök njut av det lilla!

Kram Amanda

Anonym sa...

Åh denna tid, att den aldrig kan räcka till som man vill. Men håller med alla ovanstående om denna jobbiga tid kan leda till något du verkligen vill, önskar och drömmer om så bit ihop. Belöningen kommer ;)

Vi håller tummarna och hejjar på...

Önskar dig en skön kväll